Alimentele ce agravează candidoza

« »

Reducând la minimum alimentele toxice sau cele care contribuie la dezechilibrul hormonal

Produsele lactate (în special laptele de vacă) sunt probabil cele mai cunoscute în sensul agravării infecției cu candida. Cauzează alergii, produc mucus dens, și produc obstrucționarea tractului digestiv pe măsură ce se transformă într-un fel de lipici în interiorul intestinelor tale. Produsele lactate sunt încărcate cu hormoni, ce provin de la animalele injectate pentru a produce mai mult lapte, deasemenea conțin antibiotice, care perturb echilibrul hormonal și organismul tău în general.

Laptele este deasemenea pasteurizat, un proces care transformă zahărul din lapte în beta-lactoză, care se absoarbe rapid în sânge și produce un efect similar metabolizării zahărului. Procesul de pasteurizare face calciul din lapte insolubil. Și, într-adevăr acest tip de lapte din super-market-uri este cauza problemele dentare și osteoporozei, indiferent de ce ai fost făcut să crezi până acum.

Pentru a se absorbi calciul (adică pentru a trece în sânge și a-și exercita funcțiile) calciul (prescurtat Ca) trebuie să fie de 2 ori mai mult într-un aliment decât fosforul. (prescurtat P) sau cel mai puțin de 1.7 ori. Adică Raport Ca/P trebuie să fie > 1.7 !   În laptele de vacă acest raport este de 1 (adică calciu și fosfor în cantități egale) ceea ce face ca acel calciu să nu se absoarbă. În brânză e un raport de 1.3 dar tot insuficient pentru absorbția calciului.

Laptele, fiind un produs animal, creează aciditate în organism și noi având un ph alcalin, corpul va încerca să combată această aciditate, dar și conținutul ridicat de proteine pe care îl are laptele de vacă (acesta fiind de fapt destinat creșterii unui vițel de 200 kg) și scoate Ca din oase sub formă de hidroxid și astfel în timp prin consumul de lapte se ajunge la osteoporoză și alte probleme de oase.

Ce să eviți: laptele și brânza, produse ce conțin lactoză, proteine din lapte, zer, lapte pudră degresat.

Substituienți foarte buni: susan – semințe, unt de semințe de susan à sursă excelentă de proteine, conține calciu mai mult de 1100 mg la 100g (ceea ce înseamnă o cantitate mult mai mare decât cea care se găsește în lapte), foarte mult Ca conține păpădia, spanacul, pătrunjelul, urzica, loboda, etc.

E suficient să consumi un sfert de ceașcă, fie în salate, fie în legumele fierte sau în iaurt. Există și paste care conțin susan, cunoscute sub denumirea de tahini. Două lingurițe de semințe de susan conțin 126 de https://aucasinosonline.com/ miligrame de calciu. Semințele de susan sunt o sursă  bună de seleniu, magneziu, zinc, fier  și fosfor, având un conținut scăzut de colesterol și sodiu.

Un alt substituient important este soia și produsele din soia:

Soia conține săruri minerale, calciu, fier, fosfor, potasiu, sodiu, sulf, vitaminele A, B, D, E, F, lecitină, cazeină. Este un aliment complet, ușor digerabil. Energetic viguros, remineralizant, echilibrant celular. Se recomandă în completarea alimentației la copii, la persoanele demineralizate, surmenate, nervoase. Se administrează ca boabe sau făină, lapte, brânză tofu. Conține de doua ori mai multe proteine decât carnea, tot atâta lecitină cât galbenușul de ou, cazeină cât orice produs lactat și este bogată în fibre alimentare. Preparatele din soia sunt ideale pentru oamenii care au o intoleranță la lactoză sau sunt alergici la laptele tradițional de origine animală.

Deasemenea o alternativă bună la produsele lactate este laptele din nuci, semințe (susan, migdale, dovleac, excepție făcând caju și  arahidele).

Pentru cei care nu pot renunța pur și simplu la laptele animal, laptele de capră și oaie sunt alternative bune, de preferat nepasteurizat. Dar e bine să testați dacă nu cumva sunteți alergici la aceste produse, înainte de a le introduce în dietă.

Zahărul alb – otravă dulce

Este simplu: zahărul hrănește candida! Să luăm un exemplu simplu: ai gătit vreodată pâine?

Când eram mai mică obișnuiam să mai fac pâine, iar partea mea preferată era să pun drojdia într-o cantitate mică de apă călduță, și să adaug zahăr. Aluatul devenea dens și un pic lipicios, de îndată ce drojdia era activată. Dacă nu aș fi adăugat zahăr, pâinea mea nu ar fi crescut la fel de frumos, astfel putem concluziona faptul că drojdia își face efectul doar în condiții prielnice: căldură, zahăr.

Zahărul procesat este zahărul de trestie care a fost privat de fibrele esențiale și nutrienți. Nu mai conține proteine, calciu sau grăsimi.

Zahărul alb este 100% un element chimic pe care organismul tău nu-l mai recunoaște. Practic îți privează organismul de vitamine și minerale. Odată consumat favorizează creșterea dramatică și foarte bruscă a nivelului de glucoză în sânge, astfel pancreasul produce cantități mult prea mari de insulină pentru a ajuta corpul să metabolizeze glucoza din sânge. Această extra – insulină duce la scăderea glicemiei, ceea ce are drept rezultat oboseală și puțină energie. Consumul ridicat și constant de zahăr poate duce în timp și la diabet.

Așa că stai departe de zahăr, și elimină-l în întregime din dieta ta, chiar dacă nu ai candidoză, preventiv! Zahărul artificial stimulează senzația de foame, mărește pofta de mâncare favorizând aportul de calorii, crește dorința pentru dulciuri în general.
Înlocuitorii de zahăr sunt substanțe chimice care depășesc capacitatea de îndulcire a zahărului până la 2000 de ori.

Sfat: de acum încolo îți poți face un obicei din a citi toate prospectele, spre a evita în acest sens zahărul. Aici sunt incluse și sucurile carbogazoase și băuturile din fructe îndulcite. Pentru a recunoaște toți termeni folosiți pentru zahăr, iată o listă:

  • Sucroză, fructoză, maltoză, lactoză, glicogen, glucoză, manitol, sorbitol, galactoză, monozaharoză, polizaharoză, și bineînțeles toți îndulcitorii artificiali.

Înlocuitorii naturali ai zahărului sunt: fructele, mierea de albine şi zahărul brun.
• Fructele proaspete. Sucurile, salatele de fructe, fructele duc la normalizarea glicemiei, la reglarea funcţiilor pancreasului, la rafinarea gustului, precum şi a percepţiilor olfactive. Şi fructele uscate precum stafidele, smochinele, curmalele, caisele deshidratate sunt un excelent înlocuitor al zahărului.
• Mierea de albine este un îndulcitor ideal pentru ceaiuri, lapte şi sucuri. Mierea nu poate fi folosită la obţinerea unor prăjituri sau a cozonacilor (aluatul îndulcit cu miere nu creşte) şi nici a majorităţii dulciurilor tradiţionale care sunt preparate termic (mierea încălzită la peste 70°C îşi pierde proprietăţile şi devine toxică). Aceasta nu se fierbe pe foc pentru a fi dezaharisită, deoarece se pierd substanţele nutritive din ea şi rămâne doar un simplu îndulcitor. Preferaţi mierea zaharisită, căci ea conţine toate substanţele hrănitoare.

Atenţie: dacă pe eticheta recipientului, se atribuie mierii o anumită perioadă de valabilitate, nu este vorba de miere naturală, pură 100%. Mierea naturală nu are termen de valabilitate!

Mierea conţine toate vitaminele pe care nutriţioniştii le consideră necesare sănătăţii şi multe minerale (cupru, mangan, calciu, potasiu, sodiu, magneziu, fier, fosfor, siliciu).

• Zahărul brut (brun). Este mai închis la culoare şi are o formă mai neregulată. Pentru prăjituri, cozonaci sau alte dulciuri, zahărul brut se comportă la fel că şi cel obişnuit, însă are punctul de topire mai jos, face mai puţină spumă şi este mult mai sănătos decât zahărul rafinat.

Zahărul brun cuprinde urme de melasă (care conţine la rândul ei minerale) de la materia brută a trestiei de zahăr.

Ștevia – controlează apetitul și pofta de dulciuri

Ștevia este o plantă dulce, mult mai dulce decât zahărul – dar nu gustul este motivul pentru care este clasificată ca fiind un supraaliment. Aceasta are capacitatea de a regla nivelul zahărului în sânge (glicemia), de a înfrâna pofta de dulciuri și a tempera senzația de foame, fiind eficientă pentru cei care suferă de diabet sau hipoglicemie. Ștevia este excelentă pentru stimularea energiei mentale și fizice și poate chiar opri bacteriile care determină cariile dentare. Mai presus de toate, ștevia nu conține calorii.

Ștevia conține substante dulci (glicozide) care nu sunt metabolizate de organismul uman, fiind astfel eliminate fără ca vreo calorie să fie absorbită. În afară de glicozide, ștevia mai conține și proteine, fibre, carbohidrați, fosfor, zinc, calciu, potasiu, magneziu și vitaminele A, C.

Este un aliment vegetal cu o impresionantă reputație de vindecător pentru organism. Nu numai că nu mărește nivelul zahărului din sânge, ba chiar determină scăderea acestuia dacă este prea mare. Sper deosebire de zahăr, nu favorizează înmulțirea bacteriilor nesănătoase și a ciupercilor, care pot infecta organismul cauzând probleme serioase.

Făină albă, orez alb și rafinat, cereale și tărâțe expandate

Aceste alimente, odată rafinate, sunt decorticate de nutrienții importanți care se găsesc în pulpă (vitamine, minerale), astfel provoacă acumulări de „lipici” la nivelul tractului intestinal.

Înlocuitori: orez brun, secară integrală sau cereale (în general) integrale.

Alimente cu indice glicemic ridicat

Indicele glicemic constă într-o scală de la 1 la 100 și expune abilitatea diferitelor tipuri de carbohidrați de a crește glicemia și insulina, ceea ce agravează candidoza.

70 sau peste 70 = alimente cu indice glicemic ridicat

56-69 = alimente cu indice glicemic mediu

0-55 = alimente cu indice glicemic scăzut

Așadar, încearcă să le reduci pe cele cu indice ridicat, și să optezi pentru cele cu indice scăzut , ceea ce înseamnă: paste din porumb (fără gluten), fructe, legume crude. De exemplu, pâinea are 72, făina din secară 64, merele au indice 38, iar fructele și legumele înscriu chiar mai puțin de 10.

Uleiuri hidrogenate și uleiuri hidrogenate parțial

Uleiurile hidrogenate sunt uleiuri cu molecula schimbată (hidrogenarea protejează uleiurile și grăsimile de a deveni râncede). Rezultatul este o formă transformată de acizi grași pe care organismul tău nu o recunoaște, și acționează ca toxină.

Uleiurile hidrogenate au următoarele efecte în organismul tău:

  • Obosesc și obstruează ficatul, splina, mușchii și rinichii, și crează un depozit de toxine datorită creșterii depozitelor de grăsimi, ceea ce agravează sau contribuie la candidoză.
  • Perturbă fluxul electric responsabil pentru buna funcționare a inimii, nervilor,  diviziunea celulară și echilibrul mental.
  • Cresc riscul bolilor cardio-vasculare, prin depunerea acestor grăsimi pe lumenul vaselor de sânge, cu apariția aterosclerozei, hipertensiunii.

Uleiul hidrogenat se găsește în margarină (în cantități ridicate), gogoși, brioșe, sos pentru salată, bomboane, prăjituri, chiar și în pâine, maioneză, produse de patiserie, mâncare prăjită, uleiuri rafinate.

Înlocuitor: ulei extra virgin de măsline, porumb, susan, etc.

Carnea roșie și carnea grasă

Carnea roșie (vită, porc) conține toxine foarte dăunătoare (acid uric și steroizi). Conțin proteine greu de digerat care cauzează o serie de problemele digestive și alergii care duc la dezvoltarea candidozei. Carnea are nevoie de un timp îndelungat pentru a trece prin tractul gastro-intestinal, care este în mod semnificativ , mai lung decât la animale, necesitând timp (de asemenea la temperatură ridicată) duce la fenomenul de putrezire. Astfel toxinele trec în sânge și sunt afectate o serie de organe, inclusiv dezechilibrul Candidei albicans.

Carnea roșie conține, deasemenea antibiotice, hormoni, toxine, boli pe care animalul e posibil să le fi avut, rezultând o intoxicație a sângelui și un dezechilibru hormonal. Așadar, dacă poți, elimină complet carnea roșie din alimentație, dacă nu optează pentru cea ecologică, asigurându-ți sursă sigură de carne netratată hormonal, și încearcă să reduci cantitativ consumul de carne săptămânal.

Substituienți: pui și pește ecologic.

Produsele făinoase ce conțin drojdie

Multe persoane sunt alergice la gluten, care se găsește în făină, paste din grâu, pâine, și în multe alte produse de panificație. Grâul însuși, chiar și fără conținut de gluten , se știe că provoacă probleme digestive datorită consistenței sale lipicioase. Grâul și drojdia sunt alimente ce hrănesc candida. Asta nu înseamnă că trebuie să renunți complet la consumul produselor pe bază de grâu, ci să existe moderație în introducerea lui în alimentație. În această categorie intră și berea, ciupercile, extract de drojdie, oțet (care e făcut cu o cultură de drojdie, și aici intră și produsele care conțin oțet și diferite forme de oțet:  oțet de vin roșu, oțet alb, oțet balsamic, maioneză, dressing pentru salată, ketchup, sos de friptură, sos soia, muștar, murături, măsline verzi, hrean, carne tocată, sos chili).

Notă: o excepție face oțetul ecologic de mere care este o formă alcalină și este singurul care ajută corpul să păstreze echilibrul acid-alcalin. Are proprietăți antifungice, antibacteriene, antivirale și este întrebuințat în probleme circulatorii, digestive, infecții, oboseală, alergii, artrită.

Unele persoane sunt alergice la oțetul de mere, sau la altele nu are efect. Oricum nu uitați de efectele sale asupra sănătății, cu toate că este încă un aliment controversat când vine vorba de a trata candidoza , dar eu personal recomand să se ia nu mai mult de o linguriță pe zi.

Alimentele procesate, conservate sau fermentate

Simplitatea este una din cheile de bază a unei diete optime spre a trata infecția cu candida, de aceea trebuie urmată o dietă echilibrată și sănătoasă .(evitând cele discutate mai sus și în continuare). Fă-ți un obicei în a te uita pe eticheta produselor pe care le cumperi. Dacă nu recunoști ingredientele, sau nu îți sună natural, nu mânca. Aici sunt încadrate toate E-urile, aditivii, coloranți sintetici, agenți de îngroșare, etc. Evită murăturile, porumbul, alimentele gata ambalate, conservele, alimentele fermentate la conservă, și mesele servite la televizor, care de obicei conțin o listă lungă de chimicale necunoscute.

Alcool

Alcoolul în cele mai multe forme este toxic pentru organismul tău. Poate cauza disfuncții la nivelul ficatului, candidoză, metabolism încetinit. Alcoolul este tot o formă de zahăr, este transformat rapid în acest produs, în interiorul organismului și poate fi folosit drept sursă de energie pentru drojdii. Berea este cea mai dăunătoare, deoarece este fabricată prin fermentarea drojdiilor cu zahăr, dar vinul este pe treapta a doua după bere. Oricum, pentru simplul fapt că este o formă de zahăr, limitează consumul de alcool la minimum. Alcoolul este și un deshidratant  puternic al organismului.

Cafeina

Se știe că aceasta stimulează producția de hormoni, ducând la dezechilibru hormonal, unul din factorii care contribuie la supraînmulțirea candidei.

De ce trebuie limitat consumul zilnic de grăsimi?

În timp ce acizii grași esențiali sunt foarte importanți pentru sănătatea ta, consumând prea multe grăsimi poate avea un efect negativ asupra condiției infecției cu candida.

Majoritatea nutriționiștilor experți sunt de acord că ingerarea unor cantități mari de grăsimi (mai mult de 25% din totalul zilnic de aport caloric) poate cauza tulburări majore ale nivelului de glucoză în sânge, ceea ce duce la o producție crescută de insulină, precum și hipercolesterolemie, privând celule de oxigen, glucoză și nutrienți și blochează receptorii pentru insulină ai celulelor.

Acestea duc la menținerea nivelului crescut de glucoză, forțând pancreasul să producă mai multă insulină, pentru a reduce glicemia. Ficatul răspunde prin expulzarea grăsimilor în fluxul sanguin, iar nivelul glucozei în sânge scade brusc, ceea ce duce din nou la creșterea glicemiei (un răspuns de urgență a glandei producătoare de adrenalină).

Deasemenea glicemia ridicată, duce la multiplicarea candidei, iar insulina secretată suplimentar stresează ficatul și slăbește capacitatea sa de a echilibra hormonii, a curăța toxinele, și a lupta împotriva inflamației.

Notă: eu mereu pledez pentru 2 părți uleiuri omega-3 (pește, in, cânepă) la o parte uleiuri omega-6 (măsline, soia, susan, șofrănel) și uleiuri omega-9.



« »