Digestia optimă

« »

Optimizarea digestiei prin adoptarea unor obiceiuri alimentare sănătoase

Când, unde, cum mănânci sunt aspecte foarte importante ce țin de obținerea unei digestii optime. De altfel, felul în care sistemul tău digestiv digeră hrana este mult mai important decât calitatea hranei.

A fost demonstrat că mâncând peste limitele nevoilor fiziologice ale organismului, consumând combinații greșite de alimente alături de ingurgitarea de hrană atunci când nu îți este de fapt foame, duce la o digestie deficitară și acumularea de mucus.

O digestie incompletă poate duce la o multitudine de tulburări și boli, ca cea cu care ne confruntăm în momentul actual, candidoza.

Înainte de a intra în detalii, regula de bază pentru un corp sănătos este “respectă-ți intestinele”. În ceea ce urmează sunt prezentate principiile cruciale ce ar trebui urmate pentru o digestie optimă.

Nu bea în timp ce mănânci!

A bea apă este important, dar acest lucru trebuie făcut între mese și nu în timpul lor. Bând apă în timp ce mănânci poate dilua sucurile digestive, care sunt extrem de importante pentru digestie. Fă-ți un obicei în a bea cantități mici de apă înainte și după masă. Doar atunci când consumi alimente uscate, poți bea puțină apă, pentru a aluneca mai bine înspre stomac.

Combină alimentele corect!

Pentru a fi mai simplu, să împărțim hrana în două categorii:

  • cu conținut crescut în proteine, greu de digerat, concentrate, cum ar fi: carnea, ouăle, brânza, legume sub formă de boabe (fasole, mazăre, linte, năut), legume, nuci și amidon.
  • cu conținut scăzut în proteine, ușor de digerat, hidratate, cum ar fi: fructe și legume

Ghidul pentru a combina hrana în mod corect:

Combinații rele:

  • Evită amestecarea mâncărurilor concentrate, cu conținut crescut în proteine. Va stresa sistemul digestiv. Încearcă să introduci doar un tip din această hrană la o masă.
  • Evită combinarea fructelor cu hrana concentrată, aceasta din urmă va încetini procesul digestiv al metabolizării fructelor, apărând simptome precum balonare și formarea toxinelor.
  • Evită amestecarea legumelor gătite cu fructe.
  • Evită combinarea legumelor cu conținut ridicat în amidon (miros de amidon) cu fructe.

Combinații bune:

  • Mănâncă legume crude cu hrană concentrată. Aceste alimente merg bine împreună datorită conținutului ridicat de fibre și cel scăzut de zahăr din legume.
  • Mănâncă fructe crude înainte de masă, cu 30 minute și nu după masă deoarece îngreunează digestia, transformându-se într-o formă dăunătoare de alcooli.

Mestecă corect alimentele!

Este recomandat să mesteci liniștit mâncarea, de cel puțin 30 ori, fiecare înghițitură, până ce bolul alimentar devine omogen și aproape lichid. Se cunoaște foarte clar că eliberarea energiilor subtile, a energiilor superioare din alimente, nu se face decât în această fază, pentru a fi absorbite la nivelul cerului gurii și sublingual. Nu vă așezați la masă enervați sau prea obosiți, iar după așezatul mesei, evitați privitul la televizor sau ascultatul radioului, precum și discuțiile în general , pentru că vă poate distrage atenția de la degustarea mesei.

Mestecă mâncarea încet și cu ușurință, și mixeaz-o cu cât mai multă salivă, și asigură-te că ai mărunțit-o în bucăți suficient de mici, pe cât posibil, dacă aceasta nu poate fi transformată chiar în terci.

Nu practica exerciții fizice chiar după masă!

Niciodată nu este o idee bună să faci mișcare după masă, chiar dacă te simți greoi și ai vrea cumva să scapi de starea asta. Atunci când faci exerciții , corpul trimite o cantitate mai mare de sânge spre mușchi, decât spre sistemul digestiv pentru a ușura digestia. Așadar, sistemul tău digestiv nu va mai digera până când nu te oprești din făcut exerciții. Deci, acordă-ți suficient timp după masă pentru digestie, și abia apoi poți alerga spre sala de gimnastică.

Alege timpul, locul și starea potrivită!

Deși nu este tot timpul posibil, trebuie să te străduiești să găsești un loc cât mai puțin gălăgios, distractiv, unde îți iei masa. Atunci când mănânci, încearcă să te concentrezi asupra mesei, hranei, și să o savurezi, astfel stomacul tău va știi ce enzime să pregătească pentru digestie. Evită privitul la televizor, ascultatul radioului, vorbitul în timpul mesei, evită, deasemenea să mănânci când ești supărat, stresat, pentru că digestia va fi de departe ineficientă.

Ideal ar fi să îți stabilești mese regulate, la ore fixe, între care poți savura 1-2 fructe, dar ține cont ca ultima masă să fie înainte de ora 20:00.

Evită aparatul cu microunde și niciodată nu arde mâncarea!

Microundele pot distruge enzimele, nutrienții din alimente, crează radiații, slăbește sistemul imunitar, crește riscul apariției cancerului, migrenelor, amețelii, sensibilității.

Evită supragătirea mâncărurilor! Nu arde mâncarea! Cu cât o gătești mai puțin, cu atât va fi mai bogată în enzime, vitamine și minerale!

Accelerează peristaltismul intestinal! (mișcarea mușchilor intestinali)

Îmbunătățirea peristaltismului intestinal este foarte indicat în procesul de vindecare a candidozei, pentru că în acest fel sunt eliminate toxinele acumulate în organism!

Poți îmbunătății peristaltismul intestinal:

  • Bând cel puțin 8 pahare de apă zilnic
  • Crescând aportul de fibre din fructe, legume, cereale integrale
  • Prin exercițiu fizic
  • Luând o linguriță de ulei extravirgin cu sucul de la o jumătate de lămâie pe stomacul gol
  • Consumând tărâțe de ovăz, în timp ce eviți consumul de carbohidrați rafinați.
  • Consumă tărâțe integrale cu iaurt .

Comunică cu corpul tău!

Este una din problemele care afectează digestia și care este de prea puține ori tratată cu atenție. Poate suna un pic ciudat, dar trebuie să înveți să-ți asculți organismul, care încearcă să comunice cu tine, în diferite feluri. Cu unele dintre ele ești deja familiarizat, toată lumea este conștientă de sunetul pe care stomacul îl face atunci când se instalează foamea. Candidoza, este un alt tip de comunicare prin care organismul încearcă să-ți comunice, să te informeze că ceva este în neregulă și trebuie să-ți schimbi stilul de viață.

Trebuie să înveți să faci diferența între foame și tentație, plictiseală, lipsă de ocupație, care implicit duce la o ieșire în oraș acompaniată de mici gustări. Când simți că îți este foame, întreabă-te dacă chiar îți este foame, sau este doar mintea ta în joc?! În acest fel îți asculți organismul și îi respecți necesitățile.



« »